Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Souhlasím

Více než 65 let modelu VW Bus. Historie vozu Bulli.

Sen, který se proměnil ve skutečnost

Originál: VW Bus nebo chcete-li "Bulli" - jméno, které vzniklo spojením "Bus" a Lieferwagen (dodávkový vůz) - je již 65 let dokonalým průvodcem při zvládání nejrozmanitějších výzev všedních dnů i volného času. Prožijte s námi úžasnou historii modelu Bulli, která se začala psát v roce 1950, kdy byl na trh uveden model T1, až do současnosti, kterou symbolizuje model T6. Ať už v provedení Transporter, valník, jako automobil pro přepravu osob, jako cestovní automobil pro trávení volného času nebo jako kempinkový vůz - díky nově vytvořené třídě automobilů "Bus" se automobilce Volkswagen podařilo uvést na trh automobil, který existuje v mnoha užitkových variantách. Bulli tak prokáže své kvality nejenom jako mobilní pracoviště, ale současně přinese radost jako automobil, se kterým lze projet celý svět. Po generace byl tento kultovní automobil srdeční záležitostí svých majitelů. Pro některé z nich se sen proměnil ve skutečnost, když se svým vozem Bulli jako mobilní ložnicí mohli vyrazit vstříc novým dobrodružstvím. Cílem se stalo již samotné cestování s Bullim, které znamenalo skutečnou radost. S každým ujetým kilometrem psal historii, přinášel více a více zážitků a pro každého řidiče získával magickou hodnotu. Bulli je jako věrný průvodce hluboce integrován do lidského života. Milovníci modelu Bulli se setkávají ve fanklubech a sdílejí své nadšení pro tento všestranný automobil na různých akcích a srazech. Přestože Bulli ve své podobě existuje po dlouhá léta, vývoj automobilů i požadavků, které jsou na ně kladeny, se stále vyvíjí. A v tomto smyslu se bude i v budoucnosti psát automobilová historie.

Modely

T1 – 1950 ve Wolfsburgu byla zahájena výroba.

V mladé republice se zvyšovaly nároky na transport. Nový druh automobilu byl vyvinut zcela od počátku. První náčrty vznikly již v roce 1947. Hodně se shodovaly s pozdějším provedením, jak v případě rozdělení prostoru, tak použitou koncepcí pohonu.

T2 – 1967 započala výroba druhé generace.

V roce 1967 je uvedena druhá generace modelu Transporter Typ 2a. Nový Transporter o trochu narostl, má nyní větší plochu oken a sklo předního okna je z jednoho kusu. Sériově je vybaven bočními posuvnými dveřmi a má značně vylepšený podvozek s přední nápravou s kulovými čepy a zadní nápravu s vlečnými rameny, což lze rozpoznat podle postavení kol. Zadní kola si za všech jízdních podmínek udržují lehce negativní sklon.

T3 – 1979 Bulli září v novém designu.

V roce 1979 byla představena modelová generace T3 vozu Transporter Typ 2, která na rozdíl od zažité konstrukce obou předchozích modelů odvozené od vozu Volkswagen Beetle, přišla s novým designem. Model T3 je výrazně větší (o 60 mm větší rozvor) a širší o 125 mm. Kabina řidiče a nákladový prostor nabízejí mnohem více místa. Podlaha je snížena o deset centimetrů a tomu odpovídá i nižší výška nákladové hrany.

T4 – 1990 byla uvedena zcela nová generace modelu Transporter.

Do roku 1990 odstartoval Volkswagen s novou generací vozu Transporter. Zcela nově konstruovaný Volkswagen Transporter a Bus s označení modelové řady T4 se uvedl pohonem předních kol a motorem vestavěným vpředu. Pokud jde o počet nástavbových variant a verzí, navázal T4 s různými modifikacemi na modelovou paletu předchozí generace.

T5 – Prémiová série Volkswagen od roku 2003.

Volkswagen Užitkové vozy opět navázal na rozmanitost předchozí generace vozu Transporter: Poprvé je tento univerzál nabízen se třemi výškami střechy. Zvětšení objemu nákladového prostoru je oproti předchozím modelům dosaženo díky téměř svislým stěnám karoserie. Nová je také výbavová verze určená pro přepravu cestujících. Všestrannost dokazuje také podvozek s jednokabinou nebo dvojkabinou pro speciální nástavby, jako např. valník, chladicí vůz nebo odtahový vůz.

T6 – 2015 znamenitý i ve své šesté generaci.

Transporter skříňový vůz roste s nároky, které jsou na něj kladeny. Nákladový prostor dnes více než kdykoli dříve symbolizuje funkčnost a mnohostrannost. Příkladné zpracování představuje základ efektivního pracovního nástroje, který odpovídá úrovni rostoucích požadavků, jež jsou na něj kladeny. Dva rozvory a tři varianty střechy poskytují nákladový prostor od objemu 9,3 m³ a užitečnou hmotnost až 1,4 t.

Životopis modelu Bulli

1950

1. března je zahájena výroba modelu Volkswagen Typ 2 T1.

1955

Bulli je vybaven lepším systémem větrání a dostává tak svůj charakteristický přesah střechy.

1958

Začíná výroba VW valník s dvojkabinou.

1960

Od 1. června má Bulli směrová světla (blinkry) místo vyklápěcích mechanických směrovek (trafikátorů).

1963

VW Bus je vybaven širšími zadními výklopnými dveřmi. Verze Samba tak přichází o svá rohová okna.

1967

Nový model T2 Bus nahradil vůz Bulli s děleným předním oknem.

1972

Nový zesílený rám, nový nárazník s obdélníkovým profilem a změny detailů zvyšují bezpečnost vozu VW Bus.

1978

První testovací jízdy modelu s pohonem všech kol, předchůdce později realizovaného pohonu Syncro.

1979

Představení nového modelu T3 Bus, který je hranatější a větší než jeho předchůdce.

1981

První VW Bus s naftovým motorem. Jeho výkon je 50 koňských sil.

1982

První benzinový motor chlazený kapalinou nasazený do VW Bus - odklon od chlazení vzduchem.

1985

Premiéra VW Bus s pohonem všech kol Syncro.

1988

Na trh byl uveden speciální model "Magnum", varianta s mimořádnou výbavou.

1990

Uvedení modelu T4. Nyní s motorem uloženým vpředu a pohonem předních kol.

1996

Rozsáhlý facelift modelu T4, v nabídce pro Bus je nyní také motor VR6.

2003

Debut páté generace modelu Volkswagen Typ 2 - T5.

2009

Facelift modelu T5.

2015

Prezentace modelu T6 − šestá generace celosvětového úspěchu.

Čísla modelu Bulli

5 580 Marek

Cena vozu Volkswagen Typ 2 v roce 1950.

9

Nejvyšší počet míst k sezení ve voze VW Bus.

760 kg

Užitečná hmotnost prvního modelu Bulli.

1956

Otevření továrny na výrobu modelu Transporter v Hannoveru - Volkswagen-Transporter-Werkes.

100 Marek

Emisní hodnota akcií společnosti VW v roce jejich první emise 1960.

L53

Označení červené barvy "Siegel", jedné z nejhezčích barev vozu VW T1.

1 455 034

Počet vozů T1 Bus, které byly v továrně v Hannoveru vyrobeny od roku 1956 do roku 1967.

7

Počet spínačů a ovladačů na sériové palubní desce modelu T2 Bus v roce 1967.

25 k

Výkon motoru prvního modelu VW Bus v roce 1950.

M113

Objednávací kód pro okna Safari - výklopná přední okna modelu T1.

2

Počet vozů VW Bus exportovaných v prvním roce výroby do USA.

112 k

Výkon nejsilnějšího sériově vyráběného modelu VW Bus T3 (vodou chlazený motor boxer s objemem 2,1 litru).

50° 30'

Úhel válců prvního naftového motoru ve voze VW T3.

6

Počet generací modelu Bulli.

241

Přesné označení typu Bus Samba v devítimístném provedení.

1969

Woodstock.

235 k

Až doposud největší výkon sériově vyráběného modelu VW Bus T5 3.2 V6.

65

Počet let, kdy je VW Bulli vyráběn - déle než kterýkoli jiný srovnatelný užitkový automobil.

Čísla uvedená v sekcích "Životopis modelu Bulli" a "Čísla modelu Bulli" jsou získána z publikace "Bulli Love" od Delius Klasing Verlages (www.delius-klasing.de). Informace se vztahují na Německo. Stav: 2015.