Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Souhlasím

T2 („Bulli“) Výrobní kód: Typ 2

V roce 1967 je uvedena druhá generace modelu Transporter Typ 2a. Nový Transporter o trochu narostl, má nyní větší plochu oken a sklo předního okna je z jednoho kusu. Sériově je vybaven bočními posuvnými dveřmi a má značně vylepšený podvozek s přední nápravou s kulovými čepy a zadní nápravu s vlečnými rameny, což lze rozpoznat podle postavení kol. Zadní kola si za všech jízdních podmínek udržují lehce negativní sklon. Pro vzduchem chlazený motor boxer umístěný v zadní části vozu je nyní potřeba méně prostoru. V průběhu své kariéry tento Transporter značně zesílil. Výkon motoru stoupl až na 70 koní, stále plošší motory umožnily zvětšení nákladového prostoru a poprvé je v nabídce na přání také automatická převodovka. T2a zahrnuje rovněž nezbytnou bezpečnostní výbavu. Při posouzení podle amerických předpisů je T2 mimořádně bezpečný při nárazu. "Všechna sedadla mohou být vybavena bederními pásy. Sedadla v kabině a vnější sedadla v prostoru pro cestující mohou být volitelně opatřena také ramenními nebo kombinovanými bederními a ramenními pásy", doporučuje první Návod k používání vozu z roku 1967.

Model T2 díky použité technologii a speciální bezpečnostní výbavě značně předstihl dobu ve třídě užitkových automobilů. Více než kdy v minulosti je nejen transporterem, ale také velkoprostorovou limuzínou. Ne bezdůvodně nesou jemně vycizelované varianty modelu Bus od počátku označení Clipper. "Nový Volkswagen Transporter - jako osobní automobil" hlásá tisková zpráva o voze Volkswagen. Výrobci Volkswagen společně s firmou Westfalia a dalšími výrobci obytných vozů se podařilo uskutečnit sen o cenově dostupném kempinkovém voze. Jednopokojový byt na čtyřech kolech je možné nyní koupit na klíč nebo si jej lze svépomocí předělat na kempinkový model s pomocí dodávané montážní sady s příslušným vybavením.

Varianty modelu

Varianty modelu/Rok výroby: Motor: Umístění motoru: Pohon: Rozvor (mm): Délka/šířka/výška (mm):
T2 1.6: 1967 – 1979
T2 1.7: 1971 – 1973
T2 1.8: 1973 – 1975
T2 1.9: 1975 – 1979
Čtyřválcový boxer chlazený vzduchem Vzadu podélně Zadních kol 2 400 4 420/1 765/1 960
4 505/1 720/1 960
(od roku 1976)

Motor:

T2 1.6: 1967 – 1979
T2 1.7: 1971 – 1973
T2 1.8: 1973 – 1975
T2 1.9: 1975 – 1979
Čtyřválcový boxer chlazený vzduchem

Umístění motoru:

T2 1.6: 1967 – 1979
T2 1.7: 1971 – 1973
T2 1.8: 1973 – 1975
T2 1.9: 1975 – 1979
Vzadu podélně

Pohon:

T2 1.6: 1967 – 1979
T2 1.7: 1971 – 1973
T2 1.8: 1973 – 1975
T2 1.9: 1975 – 1979
Zadních kol

Rozvor (mm):

T2 1.6: 1967 – 1979
T2 1.7: 1971 – 1973
T2 1.8: 1973 – 1975
T2 1.9: 1975 – 1979
2 400

Délka/šířka/výška (mm):

T2 1.6: 1967 – 1979
T2 1.7: 1971 – 1973
T2 1.8: 1973 – 1975
T2 1.9: 1975 – 1979
4 420/1 765/1 960
4 505/1 720/1 960
(od roku 1976)

Verze motoru

Typ: Objem (cm3): Výkon (kW/k – při ot. min-1): Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):
1.6 (1967 – 1979) 1 584 35/47/4 000
37/50/4 000 (od roku 1970)
104/2 200
106/2 800 (od roku 1970)

Objem (cm3):

1.6 (1967 – 1979) 1 584

Výkon (kW/k – při ot. min-1):

1.6 (1967 – 1979) 35/47/4 000
37/50/4 000 (od roku 1970)

Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):

1.6 (1967 – 1979) 104/2 200
106/2 800 (od roku 1970)
Typ: Objem (cm3): Výkon (kW/k – při ot. min-1): Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):
1.7 (1971 – 1973) 1 679 49/66/4 800
46/62 /4 200 (s třístupňovou automatickou
převodovkou)
114/3 200
116/3 200 (s třístupňovou automatickou
převodovkou)

Objem (cm3):

1.7 (1971 – 1973) 1 679

Výkon (kW/k – při ot. min-1):

1.7 (1971 – 1973) 49/66/4 800
46/62 /4 200 (s třístupňovou automatickou
převodovkou)

Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):

1.7 (1971 – 1973) 114/3 200
116/3 200 (s třístupňovou automatickou
převodovkou)
Typ: Objem (cm3): Výkon (kW/k – při ot. min-1): Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):
1.8 (1973 – 1975) 1 795 50/68/4 300 130/3 200

Objem (cm3):

1.8 (1973 – 1975) 1 795

Výkon (kW/k – při ot. min-1):

1.8 (1973 – 1975) 50/68/4 300

Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):

1.8 (1973 – 1975) 130/3 200
Typ: Objem (cm3): Výkon (kW/k – při ot. min-1): Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):
1.9 (1975 – 1979) 1 970 52/70/4 200 141/2 800

Objem (cm3):

1.9 (1975 – 1979) 1 970

Výkon (kW/k – při ot. min-1):

1.9 (1975 – 1979) 52/70/4 200

Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):

1.9 (1975 – 1979) 141/2 800

Facelift Výběr jednotlivých opatření při modernizaci modelu.

1968

Uvedena varianta s vysokou střechou z plastu.

1969

Rovněž generace T2 mohla být doplněna různými kempinkovými výbavami od firmy Wesfalia. Díky volitelnému posilovači už není nutné při brzdění vyvíjet takovou sílu na brzdový pedál. Dobrý výhled z vozu zajišťuje vyhřívání zadního okna a lepší větrání čelního okna. Bezpečnostní sloupek volantu s předdefinovaným bodem zlomu chrání řidiče v případě nárazu.

1970

V následujícím modelovém roce je zavedeno nové uložení přední nápravy, přechod na kotoučové brzdy vpředu a větší bubnové brzdy vzadu. Díky použití pohonné jednotky s objemem 1 600 cm³ a dvoukanálové hlavy válců se zvyšuje výkon na 50 koní. Pro snížení tepelného namáhání třetího válce je vzduch k chladiči oleje nyní přiváděn samostatným vedením od ventilátoru. Rozšířila se kola i pneumatiky a tomu odpovídají také větší podběhy zadních kol i větší vana pro rezervní kolo.

1971

Od srpna 1971 do června 1972 zdobí model T2a některé detaily budoucího modelu T2b - mezi ně patří vyšší zadní světla a větší boční vstupy vzduchu na zádi. Současně může být instalován tzv. plochý motor s objemem 1,7 litru a výkonem 66 koní z T4 Typ 411. Jeho charakteristickým znakem je kromě značně kultivovanějšího zvuku také umístění výfuku na pravé straně. Z toho důvodu musely být provedeny některé modifikace v motorovém prostoru (mj. víka motoru v nákladovém prostoru).

1972

V souvislosti s rozsáhlou modernizací dochází k zásadnímu vylepšení technologie modelu T2b. Byly zesíleny rámy a bezpečnostní pásy jsou sériově na všech místech. Nová podoba přední partie s obdélníkovými blinkry integrovanými do mřížky sání vzduchu a větší přední nárazník s deformačními prvky zaujmou při prvním pohledu. V kombinaci s velkým motorem je nyní možné dodat také automatickou převodovku. Bylo rovněž vylepšeno řízení bez posilovače, které nyní vyžaduje vynaložení o 20 procent menší manuální síly.

Na sympozium "Elektrischer Straßenverkehr" (elektrická silniční doprava) Volkswagen poprvé představil prototyp valníku poháněného elektromotorem.

Model T2b s dvojkabinou ("Doka") představuje optimální kombinaci užitné plochy a prostoru pro cestující.

 

Na rozdíl od modelu T2a jsou přední blinkry u modelu T2b umístěny nahoře a nárazník má obdélníkový profil. Vyšší hranatá zadní světla, větší boční vstupy vzduchu a rozšířené zadní blatníky byly již realizovány v rámci faceliftu v roce 1971.

Rovněž ve verzi T2b existuje tzv. "Speciální model" s hodnotnější výbavou. Tento nabízí místo až pro devět cestujících.

1973

Opatření pro zvýšení životnosti motoru v oblasti hlavy válců u verze motoru 1,6 litru se ukázala být úspěšná. Jsou vylepšené brzdy - silnější brzdové kotouče, větší brzdové válce a regulátor brzdné síly v závislosti na zatížení.

1974

Objem plochého motoru je zvětšen na 1,8 litru a jeho výkon se zvýšil na 68 koní.

1975

Objem plochého motoru je zvětšen na téměř 2 litry (výkon 70 koní). Díky zesílenému podvozku činí užitečná hmotnost vozu kombi 1,2 tuny.

1976

Specializovaný výrobní program zahrnuje osm základních modelů a sedmnáct speciálních provedení, ke kterým patří také kempinkový bus s dvoulitrovým motorem a volitelnou automatickou převodovkou. Poprvé je v nabídce také klimatizace.

1977

Firma Westfalia dodává kempinkový bus "Berlin". Následuje model "Helsinki" a vestavbová sada "Mosaik".

1978

Nejžádanější model této doby: "Silberbus" nebo "Silberfisch", Volkswagen Bus lakovaný ve stříbrné metalíze s plnou výbavou, velkým posuvným střešním oknem a tmavomodrou velurovou výbavou, má výkon 70 koní.

Koncepce pohonu všech kol se dostává do fáze realizace. Po intenzivní vývojové etapě v sedmdesátých letech, je v roce 1978 pět zkušebních vozidel na bázi T2 vybaveno přiřaditelným pohonem předních kol. Oproti dosavadní zažité koncepci s motorem vzadu a pohonem zadních kol je k tomu nezbytné přizpůsobit podvozek i přední nápravu.

1979

Dne 31. října 1979 končí výroba modelu T2 v Hannoveru. V Brazílii výroba modelu T2 se vzduchem chlazeným motorem umístěným vzadu a G-Kat dále pokračuje. U zde vyráběných modelů jsou použity blinkry a zadní světla z modelu T2b a nárazníky z modelu T2a.

1980

V Brazílii je model T2 modernizován a vylepšen s ohledem na techniku a karoserii.

2006

Od roku 2006 existuje v Brazílii model T2 s kapalinou chlazeným motorem s objemem 1,4 litru s výkonem 80 koní a maximální rychlostí 130 km/h. Brazilský model se odlišuje svým vzhledem. Má hranatější střechu, nárazníky a mřížka chladiče jsou z černého plastu.

Galerie

Vynikající i ve své šesté generaci.

Ať v provedení Transporter pro plnění velkých a náročných úkolů, jako Caravelle pro profesionální přepravu osob na vysoké úrovni, jako Multivan s velkou nabídkou místa a jeho flexibilním využitím nebo jako California - cestovní automobil pro trávení dovolené: Generace T6 se prezentuje svou všestranností a optimálně se přizpůsobí nejrůznějším požadavkům jak v profesním životě, tak při trávení volného času.

© Volkswagen akciová společnost - obrázky ukazující modely T1, T2, T3 a T4, jsou poskytnuty s laskavou podporou společnosti Volkswagen AG pouze pro účely webové stránky. Jejich stahování a následné používání není dovoleno.