Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Souhlasím

T4 („Bulli“) Výrobní kód: Typ 2 Transporter 4 (Typ 7H)

V roce 1990 zahájil Volkswagen výrobu nové generace vozu Transporter. Zcela nově navržený Volkswagen Transporter a Bus se sériovým označením T4 se prezentuje pohonem předních kol a pohonnou jednotkou umístěnou vpředu. Pokud jde o počet nástavbových variant a verzí, navazuje T4 s různými modifikacemi na modelovou paletu předchozí generace. Pro komerční účely je připravená mj. uzavřená skříň, prosklené kombi, valník s vyšší a hlubší ložnou plochou, stejně jako s dvojkabinou. Poprvé je Transporter k dispozici také jako podvozek a šasi s kabinou, které lze využít pro následné vestavby, nástavby a rozšíření. Kromě toho jsou nyní pro uspokojení nejrůznějších nároků k dispozici také dva rozvory.

Ten, kdo chce T4 využít jako automobil pro trávení volného času nebo jako rodinný vůz, se může rozhodnout pro Caravelle nebo pro bohatě vybavený Multivan - ten je však nabízen pouze s krátkým rozvorem. Pokračuje také výroba mimořádně úspěšné modelové řady California, která byla na trh uvedena před dvěma lety. Tento cestovní automobil je k dispozici poprvé buď s pevnou střechou, nebo s vyklápěcí střechou. Následují verze se středně vysokou střechou, vysokou střechou a s dlouhým rozvorem. Nový je model Multivan Business, který je vybaven koženým čalouněním a tím nejlepším, co je aktuálně k dispozici. Na dlouhou dobu představuje nejdražší a nejexkluzivnější model od automobilky Volkswagen.

Varianty modelu

Varianty modelu/rok výroby: Motor: Umístění motoru: Pohon: Rozvor (mm): Délka/šířka/výška (mm):
T4 1.8: 1990 – 1992
T4 2.0: 1990 – 2003
T4 2.5: 1991 – 2003
T4 2.8 VR6: 1996 – 2000
T4 2.8 V6: 2000 – 2003
T4: 1.9 D: 1990 – 1995
T4 1.9 TD: 1993 – 2003
T4 2.4 D: 1990 – 2003
T4 2.5 TDI: 1995 – 2003
Benzinový:
1.8 + 2.0: Řadový čtyřválec, chlazený kapalinou
2.5: Řadový pětiválec, chlazený kapalinou
2.8 VR6 + 2.8 V6: Šestiválec uspořádání VR, chlazený kapalinou
Naftový:
1.9 D + 1.9 TD: Řadový čtyřválec, chlazený kapalinou
2.4 D + 2.5 TDI: Řadový pětiválec, chlazený kapalinou
Vpředu, napříč Přední kola
Varianta modelu syncro s pohonem všech kol
Volitelně 2 920 nebo 3 220 (není k dispozici pro Multivan) 4 707 – 5 107/1 840/1 940 – 2 430
(s vysokou střechou)

Motor:

T4 1.8: 1990 – 1992
T4 2.0: 1990 – 2003
T4 2.5: 1991 – 2003
T4 2.8 VR6: 1996 – 2000
T4 2.8 V6: 2000 – 2003
T4: 1.9 D: 1990 – 1995
T4 1.9 TD: 1993 – 2003
T4 2.4 D: 1990 – 2003
T4 2.5 TDI: 1995 – 2003
Benzinový:
1.8 + 2.0: Řadový čtyřválec, chlazený kapalinou
2.5: Řadový pětiválec, chlazený kapalinou
2.8 VR6 + 2.8 V6: Šestiválec uspořádání VR, chlazený kapalinou
Naftový:
1.9 D + 1.9 TD: Řadový čtyřválec, chlazený kapalinou
2.4 D + 2.5 TDI: Řadový pětiválec, chlazený kapalinou

Umístění motoru:

T4 1.8: 1990 – 1992
T4 2.0: 1990 – 2003
T4 2.5: 1991 – 2003
T4 2.8 VR6: 1996 – 2000
T4 2.8 V6: 2000 – 2003
T4: 1.9 D: 1990 – 1995
T4 1.9 TD: 1993 – 2003
T4 2.4 D: 1990 – 2003
T4 2.5 TDI: 1995 – 2003
Vpředu, napříč

Pohon:

T4 1.8: 1990 – 1992
T4 2.0: 1990 – 2003
T4 2.5: 1991 – 2003
T4 2.8 VR6: 1996 – 2000
T4 2.8 V6: 2000 – 2003
T4: 1.9 D: 1990 – 1995
T4 1.9 TD: 1993 – 2003
T4 2.4 D: 1990 – 2003
T4 2.5 TDI: 1995 – 2003
Přední kola
Varianta modelu syncro s pohonem všech kol

Rozvor (mm):

T4 1.8: 1990 – 1992
T4 2.0: 1990 – 2003
T4 2.5: 1991 – 2003
T4 2.8 VR6: 1996 – 2000
T4 2.8 V6: 2000 – 2003
T4: 1.9 D: 1990 – 1995
T4 1.9 TD: 1993 – 2003
T4 2.4 D: 1990 – 2003
T4 2.5 TDI: 1995 – 2003
Volitelně 2 920 nebo 3 220 (není k dispozici pro Multivan)

Délka/šířka/výška (mm):

T4 1.8: 1990 – 1992
T4 2.0: 1990 – 2003
T4 2.5: 1991 – 2003
T4 2.8 VR6: 1996 – 2000
T4 2.8 V6: 2000 – 2003
T4: 1.9 D: 1990 – 1995
T4 1.9 TD: 1993 – 2003
T4 2.4 D: 1990 – 2003
T4 2.5 TDI: 1995 – 2003
4 707 – 5 107/1 840/1 940 – 2 430
(s vysokou střechou)

Verze motoru

Typ:   Objem (cm3): Výkon (kW/k – při ot. min-1): Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):
1.8 (1990 – 1992)       1 781 49/67/4 000 140/2 200

Objem (cm3):

1.8 (1990 – 1992)       1 781

Výkon (kW/k – při ot. min-1):

1.8 (1990 – 1992)       49/67/4 000

Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):

1.8 (1990 – 1992)       140/2 200
Typ: Objem (cm3): Výkon (kW/k – při ot. min-1): Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):
2.0 (1990 – 2003)        1 968 62/84/4 300 159/2 200

Objem (cm3):

2.0 (1990 – 2003)        1 968

Výkon (kW/k – při ot. min-1):

2.0 (1990 – 2003)        62/84/4 300

Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):

2.0 (1990 – 2003)        159/2 200
Typ: Objem (cm3): Výkon (kW/k – při ot. min-1): Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):
2.5 (1991 – 2003)        2 461 1991 – 2003: 81/110/4 500
1997 – 2003: 85/115/4 500
1991 – 2003: 190/2 200
1997 – 2003: 200/2 200

Objem (cm3):

2.5 (1991 – 2003)        2 461

Výkon (kW/k – při ot. min-1):

2.5 (1991 – 2003)        1991 – 2003: 81/110/4 500
1997 – 2003: 85/115/4 500

Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):

2.5 (1991 – 2003)        1991 – 2003: 190/2 200
1997 – 2003: 200/2 200
Typ: Objem (cm3): Výkon (kW/k – při ot. min-1): Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):
2.8 VR6 (1996 – 2000)
2.8 V6 (2000 – 2003)
2 792 1996 – 2000 (VR6): 103/140/4 500
2000 – 2003 (V6): 150/204/6 200
1996 – 2000 (VR6): 240/3 000/3 400
2000 – 2003 (V6): 245/2 500/5 500

Objem (cm3):

2.8 VR6 (1996 – 2000)
2.8 V6 (2000 – 2003)
2 792

Výkon (kW/k – při ot. min-1):

2.8 VR6 (1996 – 2000)
2.8 V6 (2000 – 2003)
1996 – 2000 (VR6): 103/140/4 500
2000 – 2003 (V6): 150/204/6 200

Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):

2.8 VR6 (1996 – 2000)
2.8 V6 (2000 – 2003)
1996 – 2000 (VR6): 240/3 000/3 400
2000 – 2003 (V6): 245/2 500/5 500
Typ: Objem (cm3): Výkon (kW/k – při ot. min-1): Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):
1.9 D (1990 – 1995)    1 896 44/60/3 700 127/1 700/2 500

Objem (cm3):

1.9 D (1990 – 1995)    1 896

Výkon (kW/k – při ot. min-1):

1.9 D (1990 – 1995)    44/60/3 700

Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):

1.9 D (1990 – 1995)    127/1 700/2 500
Typ: Objem (cm3): Výkon (kW/k – při ot. min-1): Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):
1.9 TD (1993 – 2003) 1 896 50/68/3 700 140/2 000/3 000

Objem (cm3):

1.9 TD (1993 – 2003) 1 896

Výkon (kW/k – při ot. min-1):

1.9 TD (1993 – 2003) 50/68/3 700

Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):

1.9 TD (1993 – 2003) 140/2 000/3 000
Typ: Objem (cm3): Výkon (kW/k – při ot. min-1): Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):
2.4 D (1990 – 2003)   2 370 1990 – 1998: 57/78/3 700
1997 – 2003: 55/75/3 700
1990 – 1998: 164/1 800/2 200
1997 – 2003: 160/1 900/2 900

Objem (cm3):

2.4 D (1990 – 2003)   2 370

Výkon (kW/k – při ot. min-1):

2.4 D (1990 – 2003)   1990 – 1998: 57/78/3 700
1997 – 2003: 55/75/3 700

Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):

2.4 D (1990 – 2003)   1990 – 1998: 164/1 800/2 200
1997 – 2003: 160/1 900/2 900
Typ: Objem (cm3): Výkon (kW/k – při ot. min-1): Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):
2.5 TDI (1995 – 2003) 2 461 1995 – 2003: 75/102/3 500
1998 – 2003: 65/88/3 600
1998 – 2003: 111/151/4 000
1995 – 2003: 250/1 900/2 300
1998 – 2003: 195/1 900/2 500
1998 – 2003: 295/1 900/3 000

Objem (cm3):

2.5 TDI (1995 – 2003) 2 461

Výkon (kW/k – při ot. min-1):

2.5 TDI (1995 – 2003) 1995 – 2003: 75/102/3 500
1998 – 2003: 65/88/3 600
1998 – 2003: 111/151/4 000

Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):

2.5 TDI (1995 – 2003) 1995 – 2003: 250/1 900/2 300
1998 – 2003: 195/1 900/2 500
1998 – 2003: 295/1 900/3 000

Facelift Výběr jednotlivých opatření při modernizaci modelu.

1991

Do nabídky motorů je nově zařazen benzinový pětiválec s objemem 2,5 litru a výkonem 110 koní.

 

1993

Verze s pohonem všech kol syncro se nyní dodává také s pětiválcovými motory. Kromě šestisedadlové verze modelu Multivan je v nabídce také sedmisedadlová verze s vysoce kvalitní výbavou (mj. determální prosklení všech oken).

Je uveden naftový přeplňovaný motor s objemem 1,9 litru a výkonem 68 koní.

Aktuálně nejoblíbenější automobil pro trávení volného času je T4 syncro v provedení valník s dvojkabinou.

 

1994

Výrobní program je rozšířen o model California Highway s kompaktní střechou. Nový je rovněž model California Exclusive (viz obrázek) s dlouhým rozvorem a pevnou střechou. Je vybaven sprchovým koutem, kuchyní a ložnicí.

 

1996

S novým modelovým rokem proběhla u T4 tzv. "velká modernizace". Přední část vozů Caravelle a Multivan jsou prodlouženy o 8 centimetrů a jsou vybavené novými lichoběžníkovými světlomety s čirými skly blinkrů. Prodloužení přední partie umožňuje vestavění benzinového motoru VR6 a velkého přeplňovaného naftového pětiválce 2,5 TDI. Všechny modely jsou pak vybavené kotoučovými brzdami.

 

1997

Je uvedena modelová varianta Caravelle Business.

 

1998

Jsou uvedeny modely se šestnáctipalcovými koly s velkými brzdami a dvě nové verze přeplňovaného naftového motoru 2,5 litru s výkonem 88 k a 150 k. Písmeno "i" v červené barvě označuje motor s nejvyšším výkonem. Označení nejmenšího motoru TDI je naproti tomu vyvedeno v modré barvě.

 

1999

Je uveden elektronický stabilizační systém ESC.

 

2000

Po zvýšení výkonu šestiválcového benzinového motoru ze 140 na 204 koní se změnilo označení modelu z VR6 na V6.

 

2003

V roce 2003 skončila výroba generace T4. Z Výrobního pásu závodu v Hannoveru sjelo 1 873 033 exemplářů.

 

Galerie

Multivan s motorem V6

Valník Syncro Doka

California Exklusive

Multivan

Vynikající i ve své šesté generaci.

Ať v provedení Transporter pro plnění velkých a náročných úkolů, jako Caravelle pro profesionální přepravu osob na vysoké úrovni, jako Multivan s velkou nabídkou místa a jeho flexibilním využitím nebo jako California - cestovní automobil pro trávení dovolené: Generace T6 se prezentuje svou všestranností a optimálně se přizpůsobí nejrůznějším požadavkům jak v profesním životě, tak při trávení volného času.

© Volkswagen akciová společnost - obrázky ukazující modely T1, T2, T3 a T4, jsou poskytnuty s laskavou podporou společnosti Volkswagen AG pouze pro účely webové stránky. Jejich stahování a následné používání není dovoleno.