Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Souhlasím

T5 („Bulli“)

Volkswagen Užitkové vozy znovu navázal na bohatou nabídku modelů předchozí generace vozu Transporter. Poprvé je tento všestranný automobil nabízen se třemi výškovými verzemi střechy. Větší nákladový prostor nového modelu je oproti předchůdci získán díky stěnám karoserie, které jsou téměř svislé. Nová je také výbavová verze Shuttle. Mnohostrannost modelu dokazuje rovněž podvozek s jednokabinou nebo dvojkabinou, který je určený pro speciální nástavby, jako valník, chladicí vůz nebo vozidlo odtahové služby.

Neustále rostoucí trend segmentu luxusních velkoprostorových limuzín je v Evropě stále patrnější. Vlastní automobil je stále více využíván pro sportovní i volnočasové aktivity a rovněž pro pracovní účely. Odpovědí na tyto požadavky je model Multivan, který reprezentuje rodící se vlastní automobilový segment. Nový Multivan spojuje intenzivní zážitky z velkého prostoru s mnohostrannou variabilností výbavy. Nová variabilita zadní partie vozu Multivan je dána systémem vodicích lišt v podlaze. Díky tomuto systému mohou být samostatná sedadla, lavice sedadla s možností lůžkové úpravy i stolek umístěny v prostoru pro cestující v libovolné pozici a zafixovány. Nově mohou být opěradla všech zadních sedadel sklopena na sedáky a tvoří tak sendvič. Samostatná sedadla a lavice zadního sedadla tvoří v novém voze Multivan plochu pro spaní.

V porovnání s předchozím modelem vynikají zejména striktní linie a výrazněji modelované designové prvky. Širší rozchod i boční partie pak posilují dojem síly, kterým automobil působí.

Kromě sériového airbagu pro řidiče a spolujezdce může být Multivan jako první multivariabilní dodávkový vůz vybaven také hlavovými airbagy v prostoru pro cestující.

Volkswagen Užitkové vozy jako první výrobce v segmentu vozů Transporter nabízí v kombinaci se systémem ESP také brzdový asistent. Završením paketu aktivní bezpečnosti je sériové čtyřkanálové ABS i systém regulace prokluzu (ASR), který rovněž zasahuje do řídicí jednotky motoru.

V modelu Multivan je použita nová generace naftových motorů. Všechny vznětové motory nyní využívají systém vstřikování paliva čerpadlo-tryska a přeplňování turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek. Novinkou, která je světovým unikátem je šestistupňová převodovka Tiptronic, určená pro umístění napříč, jež je určena výhradně pro modely Transporter s pohonem předních kol a může být objednána pouze ve spojení s pětiválcovým nebo šestiválcovým motorem. Převodovka Tiptronic nabízí také možnost manuálního řazení. Nová šestistupňová automatická převodovka se sériově dodává ve voze Transporter s motorem V6 (s pohonem předních kol).

Excelentní a bezpečné ovládání modelu Transporter určuje nová měřítka. Úspěch pohonu předních kol je dán tuhostí karoserie, stejně jako kompletně nově vyvinutým podvozkem, s vynikající jízdní dynamikou a stabilitou. Přední náprava McPherson a nezávislé tlumiče posouvají jízdní vlastnosti vozu Transporter na úroveň osobních vozů. Dostatečně dimenzované stabilizátory na obou nápravách navíc omezují naklánění karoserie nového vozu Transporter.

Varianty modelu

Varianty modelu/rok výroby: Motor: Umístění motoru: Pohon: Rozvor (mm): Délka/šířka/výška (mm):
T5 1.9
T5 2.5
T5 2.0
T5 3.2
Naftový motor:
1.9: čtyřválcový naftový čerpadlo-tryska
2.5: pětiválcový - čerpadlo-tryska
Benzinový motor:
2.0: čtyřválcový motor
3.2: V6
Napříč, skloněný směrem dopředu Pohon všech kol 4MOTION, pohon předních kol 3 000
3 200
Krátký rozvor: 
4 892/1 904 - 2 283/1 950 - 1 990
Dlouhý rozvor:
5 292/1 904 - 2 283/1 950 - 1 990

Motor:

T5 1.9
T5 2.5
T5 2.0
T5 3.2
Naftový motor:
1.9: čtyřválcový naftový čerpadlo-tryska
2.5: pětiválcový - čerpadlo-tryska
Benzinový motor:
2.0: čtyřválcový motor
3.2: V6

Umístění motoru:

T5 1.9
T5 2.5
T5 2.0
T5 3.2
Napříč, skloněný směrem dopředu

Pohon:

T5 1.9
T5 2.5
T5 2.0
T5 3.2
Pohon všech kol 4MOTION, pohon předních kol

Rozvor (mm):

T5 1.9
T5 2.5
T5 2.0
T5 3.2
3 000
3 200

Délka/šířka/výška (mm):

T5 1.9
T5 2.5
T5 2.0
T5 3.2
Krátký rozvor: 
4 892/1 904 - 2 283/1 950 - 1 990
Dlouhý rozvor:
5 292/1 904 - 2 283/1 950 - 1 990

Verze motoru

Nové motory přinášejí radost i potřebný výkon při každodenním využití automobilu. Nabízeny jsou dva benzinové motory s výkonem 85 kW/116 k, resp. 170 kW/231 k a moderní naftové motory - čtyřválec s výkonem 77 kW/105 k a pětiválce s výkonem 96 kW/131 k a 128 kW/174 k. Mimořádnou radost z jízdy pak přináší nově vyvinutý a hospodárný pětiválec se systémem vstřikování čerpadlo-tryska s objemem 2,5 litru, jehož krouticí moment se v závislosti na výkonové verzi pohybuje od 340 do 400 newtonmetrů. Všechny modely s pětiválcovým nebo šestiválcovým motorem jsou vybaveny šestistupňovou převodovkou, nikoli však manuální, ale automatickou.

V závislosti na typu motoru jsou u modelů Multivan použity 16palcové nebo 17palcové brzdové kotouče. Součástí sériové výbavy je čtyřkanálový systém ABS a systém ASR. Volitelně se dodává systém ESC (sériově pro modely s výkonem motoru 128 kW TDI a 170 kW V6).

Typ: Objem (cm3): Výkon (kW/k – při ot. min-1): Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):
2.0
čtyřválcový benzinový  
1 984   85/116/5 200 170/2 600

Objem (cm3):

2.0
čtyřválcový benzinový  
1 984  

Výkon (kW/k – při ot. min-1):

2.0
čtyřválcový benzinový  
85/116/5 200

Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):

2.0
čtyřválcový benzinový  
170/2 600
Typ: Objem (cm3): Výkon (kW/k – při ot. min-1): Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):
3.2 V6
šestiválcový benzinový  
3 189 173/235/6 200 315/2 900

Objem (cm3):

3.2 V6
šestiválcový benzinový  
3 189

Výkon (kW/k – při ot. min-1):

3.2 V6
šestiválcový benzinový  
173/235/6 200

Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):

3.2 V6
šestiválcový benzinový  
315/2 900
Typ: Objem (cm3): Výkon (kW/k – při ot. min-1): Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):
1.9 TDI
čtyřválcový naftový        
1 896 77/105/3 500 250/2 000

Objem (cm3):

1.9 TDI
čtyřválcový naftový        
1 896

Výkon (kW/k – při ot. min-1):

1.9 TDI
čtyřválcový naftový        
77/105/3 500

Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):

1.9 TDI
čtyřválcový naftový        
250/2 000
Typ: Objem (cm3): Výkon (kW/k – při ot. min-1): Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):
2.5 TDI
pětiválcový naftový        
2 460 96/131/3 500 340/2 000

Objem (cm3):

2.5 TDI
pětiválcový naftový        
2 460

Výkon (kW/k – při ot. min-1):

2.5 TDI
pětiválcový naftový        
96/131/3 500

Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):

2.5 TDI
pětiválcový naftový        
340/2 000
Typ: Objem (cm3): Výkon (kW/k – při ot. min-1): Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):
2.5 TDI
pětiválcový naftový        
2 460 128/174/3 500 400/2 000

Objem (cm3):

2.5 TDI
pětiválcový naftový        
2 460

Výkon (kW/k – při ot. min-1):

2.5 TDI
pětiválcový naftový        
128/174/3 500

Krouticí moment (Nm – při ot. min-1):

2.5 TDI
pětiválcový naftový        
400/2 000

Facelift Výběr jednotlivých opatření při modernizaci modelu.

2003

Šestistupňová automatická převodovka

Novinkou a světovým unikátem současně je šestistupňová převodovka Tiptronic určená pro příčnou vestavbu, která je určena výhradně pro modely Transporter s pohonem předních kol a jež může být objednána pouze ve spojení s pětiválcovým nebo šestiválcovým motorem. Výhodou převodovky Tiptronic je možnost manuálního řazení. Při nastavení "S" je pak aktivován program sportovního řazení.

2004

Pohon všech kol 4MOTION

Na počátku roku 2004 se v nabídce objevuje také Transporter s pohonem všech kol. Na rozdíl od svého předchůdce, již nevyužívá viskózní spojku, ale spojku Haldex. Nová technologie pohonu všech kol je samozřejmě spojena také se změnou pojmenování. Doposud známé označení "Syncro" je nahrazeno vlastním koncernovým označením "4MOTION".

Transporter Shuttle a Caravelle

Dvěma novými variantami Busu, komfortním modelem Transporter Shuttle a exkluzivním modelem Caravelle, rozšířil Volkswagen svou nabídku minibusů. Nové modely jsou přesně přizpůsobené potřebám na přepravu osob. Nabídka zahrnuje šest motorů, až devět míst k sezení v uspořádání 3-3-3 a provedení s krátkým (3 000 mm) nebo dlouhým (3 400 mm) rozvorem.

Multivan Family

S modelem Multivan Family uvádí Volkswagen na trh atraktivní a cenově dostupný akční model, který je orientovaný zejména na rodiny a sportovně orientované jedince. Model je vybavený šesti sedadly s flexibilní koncepcí uspořádání. Otočné samostatné sedadlo a třísedadlová lavice jsou ukotveny ve vodicích lištách.

Multivan Family - atraktivní speciální model se značkou Volkswagen.

Transporter Shuttle je vhodný zejména pro podnikání v oblasti přepravy osob jako jsou taxislužby, firmy pořádající zájezdy nebo přepravu hotelových hostů, případně pro účely pronájmu.

Vysoce kvalitní model Caravelle je pak určen pro luxusní poznávací zájezdy nebo pro přepravu osob na nebo z letiště.

2005

Nový Multivan Beach

Volkswagen Bus je od nepaměti synonymem pro trávení volného času v pohybu. S novým vozem Multivan Beach uvádí Volkswagen na trh automobil, který doposud jako žádný jiný jde ve stopách modelu "Bulli". Multivan Beach lze jen několika jednoduchými úkony proměnit na cestovní automobil pro dvě osoby. Základem této nádherné variability vozu Multivan je systém vodicích lišt v podlaze a na bočních stěnách, který zajišťuje bezpečné ukotvení nebo posunutí, resp. demontáž jednotlivých instalovaných modulů. Zejména systém vodicích lišt na obou stěnách zajistí přehledně uklizený interiér.

Multivan Beach, který se dodává výhradně s naftovým motorem, je možné objednat s jednou ze čtyř výkonových verzí motoru TDI (od 1,9 l s výkonem 63 kW/86 k až do 2,5 l s výkonem 128 kW/174 k), které jsou hospodárné a disponují velkým krouticím momentem. Na přání může být tento flexibilní a všestranný model objednán s pětiválcovým přeplňovaným naftovým motorem v kombinaci s komfortní šestistupňovou převodovkou Tiptronic nebo s pohonem všech kol 4MOTION.

Multivan Beach, všestranný automobil pro trávení volného času i pro pracovní účely.

Osvěžující změnou je jeho design se sériovým metalickým lakem šedá Offroad a volitelným designem polepových fólií v oranžové barvě Sundown, Limette nebo modré Stein.

Vyjímatelná kempinková vestavba vytvořená v roce 1951 se stala základem automobilů Volkswagen pro trávení volného času. Dvousedadlová lavice umístěná na pravé straně známá z modelu California může být společně s oběma předními otočnými sedadly a modifikovaným multiflexboardem (prodloužení plochy lůžka s polohováním) bez problémů proměněna na rovné a pohodlné lůžko.

2007

Radost pro milovníky dobrodružství: Multivan PanAmericana

S novým speciálním modelem PanAmericana s pohonem všech kol nabízí Volkswagen bezpečnou a suverénní alternativu pro milovníky dobrodružství, kteří se čas od času rádi pohybují i mimo zpevněné cesty. Multivan PanAmericana je reminiscencí na cestu dlouhou 23 000 kilometrů z Aljašky až do Ohňové země, kterou v roce 1999 absolvoval Multivan s pohonem všech kol v rekordním čase pouhých 15 dnů. Speciální model v šedé metalíze Salt Lake s pohonem všech kol 4MOTION je vytvořen jako pocta tomuto výkonu. Díky svému vnějšímu vzhledu připomínajícímu model Bulli, ochranným krytům spodku vozu a bočním prahům již při prvním pohledu jasně projevuje své terénní kvality.

Novinka: Multivan s dlouhým rozvorem

Volkswagen rozšířil širokou nabídku svých velkoprostorových limuzín o verzi XL. S prodlouženou variantou vozu Multivan - Multivan s dlouhým rozvorem - vychází Volkswagen vstříc frekventovaným požadavkům na větší nabídku místa, ještě větší flexibilitu a variabilitu pro přepravu osob. Nosným prvkem je přitom inovativní systém vodicích lišt. Na přání lze tak do interiéru vozu velmi snadno umístit až osm sedadel, jejichž polohu je možné individuálně přizpůsobit.

Novinka: Multivan Startline a Multivan Atlantis

Volkswagen připravil pro své zákazníky v segmentu velkoprostorových limuzín dva nové modely Multivan, které splňují ty nejrozmanitější nároky. Multivan Startline, jež lze rozpoznat díky stříbrným bočním pruhům. Druhý v pořadí je sportovně elegantní speciální model Multivan Atlantis, který nenapodobitelným způsobem spojuje individualitu, flexibilitu a komfort. Cestovat v něm může až sedm osob.

2008

Novinka se značkou Volkswagen: Multivan Family

Jak již název prozrazuje, Volkswagen Užitkové vozy s modelem Multivan Family rozšiřuje svou nabídku velkoprostorových limuzín o další speciální model. Nový Multivan Family, který svou výbavou vychází z linie Comfortline, překlenuje mezeru mezi základní výbavovou linií Multivan Startline a linií Multivan Comfortline. Pětimístné provedení zaujme komfortní výbavou jako např. multifunkčním ukazatelem, centrálním zamykáním nebo klimatizací a sklopnou lavicí trojsedadla, ze které lze vytvořil plochu pro spaní.

Ještě atraktivnější: Nový TransVan

"Transportprofi", speciálně koncipovaný pro rakouský trh, spojuje to nejlepší ze dvou koncepcí vozu - nabídku místa modelu Transporter a komfort pětimístného dodávkového vozu. Paleta motorů určená pro nový TransVan nenechá žádné přání nesplněné. Zahrnuje čtyři motory s výkony 84 k a 174 k a dva benzinové motory s výkonem 116 a 235 koní (V6).

Novinka: Multivan United

Multivan United představuje spojení sportovního charakteru a komfortu. Oba tyto znaky jsou vyjádřeny sníženým sportovním podvozkem, který se pro tento model dodává sériově, a nápisem "United" na kapotě motoru a bocích vozu.

Der Multivan Family.

Der TransVan.

Der Multivan United.

2009

Nová generace T5

Generace modelů Transporter, Multivan, Caravelle a California je bezpečnější, sofistikovanější, komfortnější a hospodárnější a s novou designovou DNA. Čelní partie je kompletně přepracována. Čisté horizontální linie dodávají této modelové řadě punc vysoké kvality a nadčasovosti. Příčné spony mřížky chladiče jsou vyvedeny v černé barvě. Navíc jsou pro tyto modely k dispozici nové úspornější a extrémně tiché naftové motory (TDI) s přeplňováním a vstřikováním systémem Common-Rail. V celosvětové premiéře v této automobilové třídě může být na přání použita také sedmistupňová dvouspojková převodovka (DSG). Nový je rovněž pohon všech kol s elektronickým řízením (4MOTION se spojkou Haldex 4. generace).

U nové generace T5 existuje poprvé možnost kombinace pohonu všech kol a automatické převodovky. Pro pohon všech kol 4MOTION se šestistupňovou manuální převodovkou lze využít motory TDI - buď motor s výkonem 103 kW/140 k, nebo 132 kW/180 k.

 

2010

T5 4MOTION - nová generace

Jako vrchol technologie je u nové generace T5 poprvé v nabídce kombinace motoru TDI s výkonem 180 k s převodovkou DSG a pohonem všech kol.

2011

Úsporná technologie BlueMotion Technology je nyní u motoru TDI 103 kW/140 k nabízena pro dvě další varianty převodovky. Nabídka benzinových motorů je doplněna o agregát 2,0 litru s výkonem 110 kW/150 k.

2012

Dvě nové varianty motoru

Úspěšná řada T modelů, jež zahrnuje Transporter, Caravelle, Multivan a California, vstupuje do nového modelového roku. Hospodárná technologie BlueMotion Technology je nyní u motoru TDI 103 kW/140 koní k dispozici pro dvě další varianty převodovky. Nabídka benzinových motorů je doplněna o 2,0 litru s výkonem 110 kW/150 k.

Nové varianty převodovky

S krátkou převodovkou firmy Seikel, která se specializuje na pohon všech kol, nyní Volkswagen Užitkové vozy nabízí novou variantu převodovky pro téměř všechny modely T5 4MOTION TDI s výkonem 103 kW/140 k. Je vhodná zejména pro nasazení v náročném terénu, stejně jako pro přepravu osob a materiálu na obtížně dostupná místa.

Nová XL verze

Volkswagen Užitkové vozy rozšířil svou nabídku speciálních nástaveb pro T5 s dlouhým rozvorem a valníkem o verzi XL. Díky rozměrům 3 150 mm x 2 040 mm a rozloze ložné plochy 6,4 m² je T5 valník XL dokonalým partnerem pro přepravu nejrůznějších nákladů. Je na něj možné naložit např. pět europalet nebo předměty dlouhé až 3 000 mm.

Dva nové speciální modely: California Beach Edition & Comfortline Edition

Zvenku lze speciální modely "Edition" rozpoznat podle střechy lakované v matné černé barvě, sedmnáctipalcových kol z lehké slitiny "Cascavel", černých madel dveří, zatmavených zadních světel, černých B-sloupků, detailů z černé fólie na zádi a bočních prazích a matné lakovaných ploch spodní části předního nárazníku. Zatmavená skla bočních oken prostoru pro cestující od B-sloupku, systém ukotvení střešních nosičů ve stříbrné barvě a volitelná střešní markýza pak završují celkovou kompozici vnějšího vzhledu.

Der California Beach Edition.

Der Pritschenwagen.

Die Pritsche XL.

2014

Nové motory

Silný a hospodárný: Transporter a Multivan BlueMotion se nyní dodává také s motorem TDI s výkonem 103 kW/140 k.

Nashledanou Bulli!

Poslední kombi z Brazílie dorazilo do Hannoveru. Po 56 letech byla na konci roku 2013 ukončena produkce modelu Transporter. Zpřísněné bezpečnostní předpisy i nařízení omezující emisní limity vyloučily, aby model v budoucnu prošel schvalovacím procesem. Konec jedné éry - v Brazílii do té doby sjelo z výrobního pásu 1,12 milionů vozů kombi.

Galerie

Multivan

Multivan Startline

Multivan Family

Multivan Atlantis

Multivan United

Transporter

Varianty modelu Transporter

California Edition

Multivan Atlantis

California

Vynikající i ve své šesté generaci.

Ať v provedení Transporter pro plnění velkých a náročných úkolů, jako Caravelle pro profesionální přepravu osob na vysoké úrovni, jako Multivan s velkou nabídkou místa a jeho flexibilním využitím nebo jako California - cestovní automobil pro trávení dovolené: Generace T6 se prezentuje svou všestranností a optimálně se přizpůsobí nejrůznějším požadavkům jak v profesním životě, tak při trávení volného času.

 

© Volkswagen akciová společnost - obrázky ukazující modely T1, T2, T3 a T4, jsou poskytnuty s laskavou podporou společnosti Volkswagen AG pouze pro účely webové stránky. Jejich stahování a následné používání není dovoleno.