ConnectedVan často kladené otázky

ConnectedVan

01. Všeobecné otázky
 Co je to ConnectedVan?

Volkswagen ConnectedVan od společnosti Volkswagen Užitkové vozy přestavuje komplexní řešení pro efektivní správu vozového parku pro zákazníky v podnikatelské sféře, které jim umožňuje získávat informace o vozidle a šetřit tak čas a peníze. ConnectedVan je jednou z mobilních služeb online, která správci vozového parku zajišťuje přehled nad jednotlivými vozidly a umožňuje jeho snadnou a transparentní správu na základě aktuálních dat získaných z automobilu.

 

Jak mohu ConnectedVan využívat?

Potřebujete k tomu následující komponenty:

  • aplikaci pro chytré mobilní telefony ConnectedVan a chytrý mobilní telefon s operačním systémem Android (od verze 4.2) nebo iOS (iPhone 4s a novější s verzí od iOS 8.0)
  • adaptér do vozidla "Volkswagen DataPlug" (k dostání v obchodě s příslušenstvím u Vašeho prodejce automobilů Volkswagen Užitkové vozy)
  • kompatibilní automobil (v závislosti na výbavě vozu lze službou ConnectedVan vybavit většinu modelů Volkswagen Užitkové vozy (Crafter, Transporter, Caddy a Amarok) od roku výroby 2008)

 

Existuje nějaký návod k ovládání služby?

Zcela nahoře nad touto stránkou s často kladenými otázkami je k dispozici názorné video, ve kterém jsou objasněny všechny funkce. V případě, že máte další otázky, obraťte se prosím na bezplatnou zákaznickou linku Volkswagen - telefonní číslo 0800 XXX XXX XXX.

 

               

02. Komponenty
 Co potřebuji, abych mohl používat ConnectedVan?

Potřebujete k tomu následující komponenty:

  •  aplikaci pro chytré mobilní telefony ConnectedVan a chytrý mobilní telefon s operačním systémem Android (od verze 4.2) nebo iOS (iPhone 4s a novější s verzí od iOS 8.0)
  •  adaptér do vozidla "Volkswagen DataPlug" (od roku 2016 je k dostání u Vašeho prodejce automobilů Volkswagen Užitkové vozy)
  •  kompatibilní automobil (v závislosti na výbavě vozu lze službou ConnectedVan vybavit většinu modelů Volkswagen Užitkové vozy (Crafter, Transporter, Caddy a Amarok) od roku výroby 2008)
  •  registraci na webovém portálu ConnectedVan a PC nebo notebook s webovým prohlížečem - Internet Explorer, Chrome nebo Mozilla Firefox v aktualizované verzi

 

Odkud si mohu stáhnout aplikaci ConnectedVan?

Aplikaci si můžete stáhnout z internetového obchodu Google Playstore nebo iOS App Store.

Link: » https://play.google.com/store/apps/details?id=de.volkswagen.connectedvan&hl=cz

Link: » https://appsto.re/de/N6_yab.i

 

Kde získám jednotku DataPlug?

 Chcete-li získat jednotku DataPlug, obraťte se prosím na Vašeho prodejce automobilů Volkswagen Užitkové vozy.

 
Jak se zaregistruji na webovém portálu ConnectedVan?

 Na adrese https://connectedvan.volkswagen-commercial-vehicles.com/jctcvanfleetmgrTMP/connectedvan/fleetmanager/login se můžete bezplatně zaregistrovat. Musíte zde zadat jednotlivé data o společnosti a také e-mailovou adresu a heslo. V další kroku obdržíte e-mail s potvrzovacím odkazem. Po potvrzení pomocí zadaných přihlašovacích údajů můžete přihlásit a zadat data prvního řidiče a prvního automobilu.

 

 

 

03. Podpora
 Existuje horká linka na servis?

V případě problémů nebo máte-li nějaké otázky se prosím obraťte na zákaznickou linku Volkswagen, tel. číslo 0800 XXX XXX XXX - k dispozici denně od 8 do 20 hodin.

 

 

Webový portál

04. Všeobecné otázky
K čemu potřebuji webový portál ConnectedVan?

Na webovém portálu ConnectedVan můžete Vy nebo Váš správce vozového parku monitorovat celou flotilu firemních vozidel, vyhodnocovat potřebu jednotlivých vozidel, provádět lokalizaci přes GPS nebo si můžete prohlédnout varovná chybová hlášení jednotlivých vozidel.

 Jak se přihlásím, abych mohl využívat ConnectedVan?

Po instalaci jednotky DataPlug ve vozidle si můžete založit podnikatelský účet na webovém portálu ConnectedVan na adrese https://connectedvan.volkswagen-commercial-vehicles.com/jctcvanfleetmgrTMP/connectedvan/fleetmanager/login. Klikněte na tlačítko "Registrovat", vyplňte registrační formulář a přečtěte si a potvrďte souhlas s podmínkami použití.
Pro přidání automobilu, musíte nejdříve zadat alespoň jeden automobil. Řidič si může stáhnout aplikaci ConnectedVan a přihlásit přes naskenování QR kódu nebo prostřednictvím ID uživatele. Automobily budou automaticky přidány, jakmile řidič poprvé spáruje jednotku DataPlug s chytrým mobilním telefonem.

 

05. Registrace/přihlášení
Je registrace povinná k tomu, aby bylo možné využívat ConnectedVan?

Ano, registrace je povinná, aby bylo možné využívat služby a aplikaci ConnectedVan v plném rozsahu.

 

Kde se dozvím, že moje registrace proběhla úspěšně?

Po úspěšné registraci obdržíte na Vámi zadanou adresu potvrzovací e-mail. Klikněte prosím na odkaz v těle potvrzovacího e-mailu. Bude přesměrováni zpět na webový portál ConnectedVan a prostřednictvím zprávy o úspěšné registraci získáte její potvrzení. Tím je registrace úspěšně ukončena a Vy se můžete pomocí zadaných přihlašovacích údajů přihlásit.

 

Nedostal jsem potvrzovací e-mail. Jak mám postupovat?

Zaslání potvrzovacího e-mailu může trvat několik minut. Zkontrolujte prosím složku nevyžádané pošty ve Vaší e-mailové schránce a ověřte správnost Vašeho zadání. Jestliže potvrzovací e-mail nepřijde ani po několika minutách, kontaktujte prosím zákaznickou linku Volkswagen na čísle 800 XXX XXX XXX.

 

Jak mohu založit účet řidiče na webovém portálu ConnectedVan?

Na záložce "Řidič" můžete přes tlačítko "Přidání řidiče" založit Vašeho spolupracovníka jako řidiče. Připravte si k tomu jméno řidiče a úvodní heslo. Následně je vygenerován QR kód, resp. uživatelské ID, které slouží k automatickému navázání spojení mezi aplikací ConnectedVan a podnikatelským účtem na webovém portálu. Nezapomeňte prosím sdělit Vašemu řidiči úvodní heslo a zajistit přístup buď ke QR kódu nebo k uživatelskému ID (např. vytištěním nebo pomocí snímku obrazovky). Tyto informace bude řidič potřebovat při prvním přihlášení. Po prvním přihlášení bude úvodní heslo přímo změněno.

 

K čemu musím po úspěšné registraci použít QR kód/ID uživatele?

QR kód, resp. uživatelské ID, které se po úspěšné registraci vygenerují na portálu, slouží k prvnímu propojení chytrého mobilního telefonu řidiče s jednotkou Volkswagen DataPlug a webovým portálem ConnectedVan. Pro navázání spojení, je nutné pomocí fotoaparátu chytrého mobilního telefonu buď naskenovat QR kód (aplikace automaticky aktivuje fotoaparát telefonu), nebo manuálně zadat uživatelské ID. Následně jsou na webový automaticky přenášena data řidiče i automobilu.

 

Jak mohu změnit své heslo na webovém portálu ConnectedVan?

Heslo pro přístup na webový portál ConnectedVan je změnit na záložce "Moje data" pod tlačítkem "Změna hesla". Pro změnu hesla je nutné zadat heslo staré. Tlačítko "Změna hesla" se nachází na stránce vpravo nahoře.

 

Zapomněl jsem své heslo? Jak mám postupovat?

Klikněte na přihlašovací stránku webového portálu na tlačítko "Zapomenuté heslo" a zadejte Vaší e-mailovou adresu, přes kterou jste se na webový portál ConnectedVan registrovali. Obdržíte e-mail s odkazem, jehož prostřednictvím si můžete opětovně nastavit.

 

Kde mohu změnit e-mailovou adresu z mojí registrace?

E-mailovou adresu zadanou při registraci je možné změnit na webovém portálu ConnectedVan na záložce "Moje data".

06. Služby
 Jaké služby nabízí ConnectedVan?

Díky ConnectedVan máte přístup k různým službám:

Správa automobilů

  •  Zobrazení stavu automobilu
  •  Aktuální informace o automobilu
  •  Kniha jízd, kniha čerpání paliva
  •  Zobrazení termínů servisních prohlídek

 

Správa řidičů

  •  Přehled spolupracovníků
  •  Kontaktní data, přiřazený automobil, dokumenty

 

Správa obchodníků

  •  Přehled obchodníků a informací
  •  Přiřazení oblíbených obchodníků k automobilu

 

Hodnocení automobilů a řidičů

  •  Zobrazení a porovnání průměrné spotřeby paliva řidiče a automobilu (Spotřeba paliva je vypočtena na základě záznamů o čerpání paliva.)
  •  Porovnání jízdního chování řidičů

 

Kniha jízd

  •  Digitální kniha jízd
  •  Automatické zaznamenání jízdy

 

Kniha čerpání paliva

  •  Záznam podrobností o čerpání paliva
  •  Informace o spotřebě

 

Varovná hlášení

  •  Zobrazení celé řady varovných hlášení týkající se vozidla, vč. jejich vysvětlení

 

Sledování přes GPS

  •  Přehledné určení polohy všech registrovaných vozidel vozového parku
  •  Sledování polohy se uskutečňuje každých 30 sekund

 

Export dat

  •  Los datos relativos al registro del viaje, las paradas para repostar, los mensajes de advertencia y el estado del vehículo se pueden exportar y procesar independientemente para cada vehículo.

 

Servis

  •  Kniha jízd, kniha čerpání paliva, varovná hlášení a data o stavu automobilu mohou být u každého vozidla exportovány a následně zpracovány
  •  Rychlý a cílený kontakt na servis
  •  Zobrazení termínu plánované servisní prohlídky (Termíny je nutné předem dohodnout se servisem automobilů Volkswagen užitkové vozy.)
  •  Podpora při sjednávání termínu servisu
                       
07. Správa automobilů
Jak mohou na portálu založit automobil?

Manuální založení automobilu není nutné. Automobil se po prvním navázání spojení s aplikací ConnectedVan automaticky přiřadí do Vašeho vozového parku. Předpokladem proto je, abyste již měli přiřazený alespoň jeden automobil. Pomocí záložky "Automobil" se dostanete na přehled
automobilů ve Vaší flotile.        

Pro první navázání spojení musíte:

  • zapojit jednotku DataPlug do rozhraní OBD-2 ve vozidle
  • přihlásit se k účtu řidiče v aplikaci ConnectedVan
  • přes bluetooth spárovat jednotku DataPlug s chytrým mobilním telefonem

 

 Na webovém portálu ConnectedVan je potom automaticky ověřeno, zda je přidání automobilu možné. Je-li toto ověření potvrzeno, je automobil v systému úspěšně založen.

             

Jak probíhá přidání automobilu?

1. Opatření jednotky DataPlug a její instalace ve voze

2. Založení (zadání dat) řidiče na portálu a stažení aplikace do chytrého mobilního telefonu

3. Zapnout zapalování automobilu

4. LED dioda na jednotce DataPlug krátce zabliká

5. Zapnout bluetooth na chytrém mobilním telefonu

6. V nastavení bluetooth na telefonu najít jednotku DataPlug a vybranou jednotku DataPlug zvolit

7. Otevřít aplikaci ConnectedVan

8. V nastavení zvolit jednotku DataPlug

9. Zadat bluetooth PIN (je vytištěn na obalu jednotky DataPlug)

10. Po úspěšném spojení se barva symbolu bluetooth v aplikaci změní na zelenou

11. Automobil je na webovém portálu automaticky přidán do vozového parku

 

Co je to VIN/FIN?

VIN (Vehicle ldentification Number, v němčině Fahrzeug-Identifizierungsnummer (FIN)) je individuální identifikační číslo Vašeho automobilu. ConnectedVan čte VIN přes DataPlug přímo z řídicí jednotky vozidla. Každý automobil je tak jednoznačně identifikován, je vytvořen jeho záznam a zařazen na webovy portál. Kód VIN najdete na vnějším okraji předního okna nebo na nástupní prahové liště Vašeho vozidla.

Je možné, aby se řidič se svým chytrým mobilním telefonem, resp. s aplikací ConnectedVan připojoval k několika automobilům vozového parku?

Ano, aplikace ConnectedVan se může postupné spojit s různými jednotkami DataPlug. Nejdříve je nutné spárovat jednotku DataPlug každého automobilu s aplikací - při prvním spojeni je nutné zadat do mobilního telefonu bluetooth PIN jednotky DataPlug. Při každé následné jízdě pak chytrý mobilní telefon automaticky rozpozná dříve spárovanou jednotku DataPlug.

 

 

08. Kniha jízd
 Je kniha jízd od ConnectedVan uznávána finančním úřadem?

Volkswagen Užitkové vozy dělá vše pro to, aby Vám, jako zákazníkovi mohl nabídnout knihu jízd, která bude vyhovovat nárokům finančního úřadu a implementoval všechny technické požadavky na elektronicky vedenou knihu jízd. Při správném ovládáni knihy jízdy Vámi coby uživatelem, má kniha jízd všechny předpoklady, aby byla finančním úřadem akceptována. Úředníci finančního úřadu si přesto vyhrazuji právo na akceptaci na základě individuálního rozhodnutí.


Je možné záznamy v knize jízd dodatečně měnit?

V průběhu sedmi dnů po ukončení jízdy (předpis finančního úřadu) může řidič, který jízdu uskutečnil, pomocí aplikace dodatečně upravit záznamy v knize jízd. Všechny změny jsou zaznamenány v historii změn na webovém portálu ConnectedVan. Změny záznamů v knize jízd není možné dělat prostřednictvím webového portálu. V případě, že ConnectedVan zjistí v knize jízd mezeru, má správce vozového parku 7 dní na to, aby příslušnému řidiči přikázal dodatečné dopinění záznamů o jízdě. Jestli-že se to nestane, je jízda automaticky zaznamenána jako jízda soukromá. Tento proces pak už nelze zpětně změnit.

09. Export dat
 Jak pracuje funkce exportu dat na webovém portálu?

Pod záložkou "Automobily" se dostanete na přehled automobilů ve Vaší flotile. Kliknutím na tlačítko "Exportovat" se otevře exportní filtr, jehož prostřednictvím můžete zvolit, která data chcete z portálu exportovat. Pro zahájení expertu si vyberte požadovaná data a klikněte na tlačítko "Export vybraných dat". Kniha jízd je vyexportována v PDF formátu s podpisem a lze s ní bezpečně manipulovat. Všechny ostatní experty jsou pak ve formátu excel a lze je bez omezení editovat.

Po exportu dat z webového portálu jsou data v excelu zobrazena pouze v jednom řádku, resp. v jedné buňce. Co mám udělat, aby se data zobrazila ve vice sloupcích a řádcích?

Export dat se uskutečňuje v CSV formátu. Aby se exportovaná data zobrazila ve vice sloupcích, musíte data zformátovat. V aplikaci Microsoft Excel zvolte položku menu "Data" a potom funkci "Text do sloupců". Dále pokračujte podle pokynů programu.

10. Kniha čerpání paliva
 Jak pracuje funkce Kniha čerpání paliva na webovém portálu?

Nad záložkou "Automobily" můžete v záložce "Čerpání paliva" si můžete prohlédnout všechna čerpání paliva řidičů, resp. automobilů. Současné si můžete nechat zobrazit účtenky, které řidič naskenoval.


Z jakého důvodu nebylo čerpání paliva rozpoznáno?

V závislosti na automobilu je rozpoznáno čerpání paliva teprve v objemu mezi 5 a 10 litry.

11. Smazání účtu
 Jak mohu svůj účet smazat?

Přihlaste se v ConnectedVan na webový portál, jděte na záložku "Moje data' a klikněte na tlačítko "Smazání účtu" (zcela dole). Poté co potvrdíte toto zadání, je Váš účet zablokován. Bezprostředně potom obdržíte e-mail, jehož prostřednictvím můžete Váš účet v průběhu 10 dnů opět aktivovat. V případě, že tak nestane, je účet kompletně smazán.

Chytrý mobilní telefon & aplikace ConnectedVan

12. Všeobecné otázky
 K čemu aplikace slouží?

Prostřednictvím aplikace ConnectedVan jsou předávána data automobilu a data řidiče na webovy portál ConnectedVan. Je proto nezbytné, aby chytrý mobilní telefon umožňovat datové přenosy. V případě, že aplikace nemá přístup k internetu, jsou data uložena v mobilním telefonu až do okamžiku, kdy je připojení k internetu navázáno.


Je GPS pozice odesílána prostřednictvím jednotky DataPlug nebo přes chytrý mobilní telefon?

Pozice GPS je určována prostřednictvím chytrého mobilního telefonu, za předpokladu, že je v nastavení telefonu GPS aktivováno. Jednotka DataPlug není vybavena přijímačem GPS signálu.


Co mám dělat, když aplikace ConnectedVan při pokusu o přihlášení spadne?

Po aktualizaci aplikace může nastat problém při přihlášení. V takovém případě prosím aplikaci odinstalujte z Vašeho chytrého mobilního telefonu a poté si ji znovu stáhněte z obchodu AppStore nebo Google Play Store.

13. Stažení aplikace
 Odkud si mohu stáhnout aplikaci ConnectedVan do mého chytrého mobilního telefonu?

Aplikaci si můžete stáhnout z obchodu Google Play nebo z App Store pro iOS.

Link: » https://play.google.com/store/apps/details?id=de.volkswagen.connectedvan&hl=cz

Link: » https://appsto.re/de/N6_yab.i

14. Kompatibilní chytré mobilní telefony
 Se kterými operačními systémy chytrých mobilních telefonů mohu využívat aplikaci ConnectedVan?
  •  Android (od verze 4.2), např. na Samsung Note 4, Samsung S4/S5/S5 Mini, HTC One M8, Sony Xperia Z3/Z3 Compact) 
  •  iOS od verze 8.0 (s telefonem iPhone 45 až 65 Plus)

 

Se kterými operačními systémy chytrých mobilních telefonů mohu určitě využívat aplikaci ConnectedVan?

ConnectedVan je kompatibilní s celou řadou chytrých mobilních telefonů. 5 níže uvedenými přístroji byla aplikace ConnectedVan od Volkswagen Užitkové vozy vyzkoušena. Ostatní chytré mobilní telefony jsou z technického hlediska rovněž kompatibilní, nebyly však testovány s ohledem na funkčnost.

  •  Samsung Note 4
  •  Samsung 54/55/55 Mini 
  •  HTC One M8
  •  Sony Xperia Z3/Z3 Compact 
  •  iPhone 4S, 5, 5C, 5S, 6, 6S
15. Funkce
 Jaké funkce má aplikace ConnectedVan?
  •  Automatická kniha jízd
  •  Upozornění na servisní prohlídku
  •  Zaznamenání čerpání paliva
  •  Kontrola spotřeby paliva
  •  Kontrola stavu automobilu a varovných hlášení
 
Musím u sebe v průběhu jízdy mít svůj chytrý mobilní telefon?

Ano, data z jednotky DataPlug jsou přenášena pouze v případě, že existuje její aktivní spojení přes protokol bluetooth s Vaším chytrým mobilním telefonem, který zajišťuje připojení k internetu. Jestliže neexistuje připojení k internetu, jsou data ukládána aplikací lokálně a odeslána v okamžiku, kdy je spojení s internetem navázáno. V případě, že byste si chytrý mobilní telefon zapomněli vzít s sebou, vygeneruje se při dalším připojení dodatečný záznam. Data, která se vztahují k automobilu (např. varovná hlášení), budou ztracena.

 
Dojde také ke smazání dat při smazání aplikace ConnectedVan z chytrého mobilního telefonu?

Ne, v případě že data byla již odeslána na webový portál, jsou uložena na serveru Volkswagen.

 
Na koho se mám obrátit, když aplikace ConnectedVan nefunguje?

Nejdříve prosím zkontrolujte, zda jste připojeni k internetu a/nebo zda je na Google Play/iOS App Store k dispozici ke stažení aktualizace aplikace ConnectedVan. V případě otázek se můžete obrátit na Vašeho prodejce automobilů Volkswagen Užitkové vozy nebo na bezplatnou zákaznickou linku 800 XXX XXX XXX.

 

Co se stane, když u mobilního tarifu dojde k vyčerpání limitu na přenos dat? Vzniknou tím nějaké dodatečné náklady?

V základním nastavení zůstane aplikace ConnectedVan zcela použitelná. V případě, že v nastavení aplikace není pro přenos dat zapnuto "pouze v síti WLAN", jsou data i nadále přenášena pomalou rychlostí. Zda přitom vzniknou dodatečné náklady, záleží na smlouvě s Vaším mobilním operátorem.

16. Spárování aplikace ConnectedVan s automobilem
 Jak spáruji svüj chytrý mobilní telefon s automobilem?

1. lnstalovat jednotku DataPlug
2. Zapnout zapalování automobilu
3. LED dioda na jednotce DataPlug krátce zabliká
4. Zapnout bluetooth na chytrém mobilním telefonu
5. V nastavení bluetooth na telefonu zvolit jednotku DataPlug
ó. Otevřít aplikaci ConnectedVan
7. V nastavení zvolit jednotku DataPlug
8. Zadat bluetooth PIN (je vytištén na obalu jednotky DataPlug)
9. Po úspěšném spojení se barva symbolu bluetooth v aplikaci změní na zelenou
10. Automobil je na webovém portálu automaticky přidán do vozového parku


Na seznamu vyhledaných bluetooth zařízení v mém chytrém mobilním telefonu se nezobrazuje jednotka DataPlug. Co mám dělat?

Jednotka DataPlug začne vysílat bluetooth signály až po zapnutí zapalování Vašeho vozidla. Po zapnutí zapalování máte čas přibližně 2 minuty, abyste s jednotkou DataPlug přes protokol bluetooth spárovali Váš chytrý mobilní telefon. Případě, v tomto čase nestihnete telefon spárovat, jednoduše vypněte a znovu zapněte zapalování vozu. Nepodaří-li se telefon spárovat ani po opakovaném pokusu, obraťte se prosím na Vašeho prodejce automobilů Volkswagen Užitkové vozy.


Jak sejmenuje jednotka DataPlug na seznamu vyhledaných Zařízení bluetooth?

Jednotka DataPlug je seznamu vyhledaných zařízení bluetooth vždy pojmenována znaky "TOVFT" a šesti proměnnými čísly. Jestliže při párování jednotky DataPlug přesně nezapamatujete koncové šestičíslí bluetooth kódu, najdete jej jak na vlastní jednotce DataPlug, tak také na jejím obalu bezprostředně pod textem Bluetooth-PIN.


Jak bezpečnéje odesílání mých dat přes mobilní síť?

Přenos dat se uskutečňuje prostřednictvím protokolu SSL (Secure Socket Layer), nelze u něho provádět žádné změny a je tak velmi bezpečný.

 

Po prvním spárování aplikace ConnectedVan s mým automobilemje Zobrazen chybný stav počítadla kilometrů. Co mám dělat?

Při běžné postupu Vás aplikace ConnectedVan při prvním spárování vyzve, abyste zadali aktuální stav počítadla kilometrů Vašeho vozu. V případě, že to neuděláte, může dojít k tomu, že se zaplní mezipaměť (cache) prohlížeče ve Vašem chytrém mobilním telefonu. V nastavení Vašeho mobilního telefonu, proto prosím nejdříve vyprázdněte cache paměť (návod jak to udělat najde v pokynech výrobce k Vašemu chytrému mobilnímu telefonu nebo v helpu prohlížeče) a znovu spárujte jednotku DataPlug s Vaším chytrým mobilním telefonem, abyste opětovně obdrželi výzvu k zadání stavu počítadla kilometrů. Jinak bude aplikace v knize jízd aplikace na webovém portálu pracovat s chybnými daty.



 

Volkswagen DataPlug

17. Všeobecné otázky
Co je to DataPlug?

 Jednotka DataPlug produkt, jenž je certifikovaný společností Volkswagen a který byl vyvinutý speciálně pro ConnectedVan. Instaluje do OBD2 portu v automobilu, odkud čte relevantní data, jako např. varovná hlášení, a přes protokol bluetooth a je posílám na chytrý mobilní telefon řidiče.

 

K čemu potřebuji jednotku DataPlug?

DataPlug slouží ke čtení dat automobilu a k jeho propojení s chytrým mobilním telefonem řidiče přes protokol bluetooth. Účelem je odesílání dat automobilu na webový portál ConnectedVan, kde jsou k dispozici Vám nebo Vašemu správci vozového parku.

 

Kde mohu jednotku DataPlug získat?

Jednotku DataPlug můžete získat u všech prodejců automobilů Volkswagen Užitkové vozy z nabídky příslušenství. Žádejte prosím "Adaptér ConnectedVan DataPlug" ("Zubehörteil ConnectedVan DataPlug").

 

18. Instalace
 Kolik stojí instalace adaptéru DataPlug?

Jednotku DataPlug získáte za 39,50 € (nezávazné cenové doporučení) u svého prodejce automobilů Volkswagen Užitkové vozy. Jediné co musíte následně udělat, je zapojit DataPlug do OBD2 portu v kabině Vašeho užitkového vozu. V případě problémů se obraťte na svého prodejce automobilů Volkswagen Užitkové vozy, který Vám ochotně pomůže.

 

 V mém automobilu nemohu najít OBD2 port. Co mám dělat?

OBD2 port je ve většině modelů Volkswagen Užitkové vozy umístěn v kabině v prostoru pod volantem. Pro přístup k tomuto portu je případně nutné otevřít kryt. V případě, že se pod krytem nenachází OBD2 port, S můžete u Vašeho prodejce automobilů Volkswagen Užitkové vozy získat adaptérový kabel.
Potřebujete-li pomoc při hledání OBD2 portu, obraťte se prosím na svého prodejce automobilů Volkswagen Užitkové vozy nebo volejte na bezplatnou zákaznickou linku Volkswagen 800 XXX XXX XXX.
               

19. Spojení jednotky DataPlug s chytrým mobilním telefonem
 Jak se dá ověřit, že je aplikace spojena s jednotkou DataPlug?

1. Jednotka DataPlug musí být instalována v OBD2 portu

2. Musí být zapnuté zapalování vozu.

3. Na chytrém mobilním telefonu musí byt zapnutý protokol bluetooth (v nastaveni telefonu).

4. V menu bluetooth na mobilním telefonu se musí mezi vyhledanými zařízeními objevit DataPlug.

5. Chytrý mobilní telefon se po zadání bluetooth PIN kódu musí spárovat s jednotkou

6. Po úspěšném spárovaní je existující spojení zobrazeno v menu bluetooth chytrého mobilního telefonu.

7. Na závěr je možné spustit aplikaci ConnectedVan a používat v kombinaci s jednotkou DataPlug. Na úvodní obrazovce aplikace můžete vidět zelený symbol bluetooth (vpravo nahoře). V případě, že se chytrý mobilní telefon a DataPlug nepovedlo úspěšně spárovat, má symbol bluetooth červenou barvu. Abyste se dostali přímo do nastaveni protokolu bluetooth klikněte na jeho symbol na displeji telefonu.


Kde je uveden 8mistný bluetooth PIN, který je nutný pro spárovaní aplikace a jednotky DataPlug?

Bluetooth PIN je umístěn přímo na jednotce DataPlug a (na samolepce) na jejím obalu. Není-li PIN kód čitelný, obraťte se prosím na svého prodejce automobilů Volkswagen Užitkové vozy.


Je možné s jednotkou DataPlug současně spárovat další chytrý mobilní telefon?

S jednotkou DataPlug může být spárováno více chytrých mobilních telefonů. Aktivní však může být pouze jedno spojení.

20. Funkce
 Na koho se mám obrátit, když adaptér DataPlug nefunguje?

Nejdříve prosím ověřte, zda je adaptér DataPlug správně instalován v OBD2 portu Vašeho vozu. Případně také zkontrolujte, zda jednotka DataPlug, resp. OBD2 port nemá nějaké viditelné poškození. V případě, že ano, obraťte se prosím na Vašeho prodejce automobilů Volkswagen Užitkové vozy.

Co se stane, když při některých jízdách nemám ve voze instalovánu jednotku DataPlug?

Jakmile je jednotka DataPlug opětovně zapojena do OBD2 portu, rozpozná rozdíl v počtu ujetých kilometrů a do knihy jízd je v systému automaticky přidán záznam. Správce vozového parku pak tyto jízdy přiřadit některému řidiči tak, aby záznam v knize jízd bylo možné dodatečně zpracovat.


Když budu ve svém automobilu používat jednotku DataPlug nebude to mít vliv na platnost záruky?

Ne. Protože se v případě jednotky DataPlug jedná o adaptér certifikovaný společností Volkswagen, nemá její použití v modelech automobilů od Volkswagen Užitkové vozy žádný vliv na poskytovanou záruku. Vezměte prosím na vědomí, že v případě použití adaptéru DataPlug, který není certifikovaný společností Volkswagen, ale je produktem třetí strany, zaniká povolení k provozu a tím také poskytovaná záruka.


Odesílá jednotka DataPlug data také v případě, že není nastartovaný motor, avšak je pouze zapnuté zapalování?

Ano, jakmile je zapnuté zapalování, odesílá jednotka DataPlug data do chytrého mobilního telefonu. Jízda je však zaznamenána teprve v okamžiku, kdy se dá automobil do pohybu.


Je GPS pozice odesílána prostřednictvím jednotky DataPlug nebo přes chytrý mobilní telefon?

Pozice GPS je určována prostřednictvím chytrého mobilního telefonu, za předpokladu, že je v nastavení telefonu GPS aktivováno. Jednotka DataPlug není vybavena přijímačem GPS signálu.

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Souhlasím