Zavřít

5.3.2021 Ve Velké Británii začíná zkušební provoz hlasového asistenta pro efektivnější doručování balíků

Volkswagen Užitkové vozy spolupracuje se společností Hermes na optimalizaci doručovacích vozidel. Pilotní projekt v londýnské aglomeraci: Hlasově ovládaná aplikace start-upu Neohelden podporuje doručování balíků zákazníkům. Asistent „Neo“ využívá infotainment Volkswagenu Transporter 6.1.

Volkswagen Užitkové vozy usiluje společně s logistickou společností Hermes o optimalizaci doručování balíků. Obě společnosti za tím účelem spolupracují s vývojovými specialisty, například ze start-upu Neohelden z německého Karlsruhe. Po rekordním roce pro kurýrní, expresní a balíkové služby, které loni jen v Německu doručily podle odhadů více než čtyři miliardy balíků*, upírá toto odvětví svou pozornost na inovace, jakou je aplikace "Neo". Tento asistent může být ovládán hlasovými povely nebo na dotykovém displeji a doručovateli hlasově i vizuálně sděluje důležité informace o následujícím doručovaném balíku.

Start-up Neohelden z Karlsruhe přizpůsobil v rámci projektu se značkou Volkswagen Užitkové vozy a společností Hermes svého hlasového asistenta "Neo" tak, aby usnadňoval doručování balíků. "Dialogové rozhraní" pomáhá při nakládání balíků i prvních jízdách, ale také poskytuje přehled o doručovaných balících. "Dialogové rozhraní" bude později "hovořit" desítkami jazyků. Řešení společnosti Neohelden má tu výhodu, že umožňuje jednoduchým způsobem vzájemně propojovat současné systémy IT, například databáze, systémy CRM nebo displeje informačních a zábavních systémů.

Výhodou pro řidiče je dokonalý přehled. V průběhu jízdy je mu sdělováno a ukazováno, jaké další kroky jej čekají. Veškeré zásilky vidí v přehledném seznamu a další doručovaný balík si může vybrat hlasovým povelem nebo dotykem. Na přání jsou mu "do ucha" sdělovány nejdůležitější informace pro doručení dalšího balíku, například jméno příjemce, adresa, způsob doručení, dostupnost parkovacího místa nebo případný požadavek na předání zásilky uvedenému sousedovi. Doručovatel si navíc může hlasovou komunikací zjistit další podrobné informace důležité pro doručení příslušné zásilky. Pro doručovatele to znamená časovou úsporu i usnadnění práce, která může být velmi namáhavá především při velkých počtech balíků, intenzivní dopravě nebo dodávkách v neznámých oblastech.

Digitální podpora by mohla být pro doručovací služby klíčem k úspěšnému zvládnutí období rychlého růstu, které má podle studie Parcel Shipping Index 2021 pokračovat. Prognózy očekávají do roku 2026 tempo růstu minimálně šest procent ročně. Jen v předvánočním obchodním období (od října do prosince) 2020 doručila společnost Hermes v Německu rekordních 126 milionů zásilek - to představuje nárůst o cca 25 procent oproti stejnému období v předchozím roce.

V soutěži Future Logistics Challenge, kterou uspořádaly společnosti Hermes a Volkswagen Užitkové vozy, se start-up Neohelden prosadil spolu s dalším projektem start-upu Viscopic mezi 180 soutěžícími z celé Evropy. Úkolem pro účastníky bylo navrhnout nejslibnější řešení v oblastech "Delivery Driver Experience" a "Smart Delivery Vehicles". "Výzva spočívala v požadavku vyvinout užitečné aplikace pro každodenní práci současných doručovatelů, které by byly kompatibilní s elektronickou architekturou současných vozidel a ručním zařízením společnosti Hermes," vysvětluje Artur Hasselbach, vedoucí projektu značky Volkswagen Užitkové vozy. Marco Schlüter, provozní ředitel společnosti Hermes Germany GmbH a porotce soutěže Future Logistics Challenge, k tomu dodává: "Právě v hustě zastavěných oblastech velkých metropolí může být hlasová podpora opravdovou výhodou. Jsme proto velmi zvědaví, jaké poznatky nám přinese tento zkušební provoz." Do konce března 2021 probíhá test hlasového asistenta s různými řidiči v každodenním provozu pobočky na východě Londýna.

Společnost Hermes Germany:

Hermes Germany se sídlem v Hamburku je předním poskytovatelem logistických služeb v Německu a partnerem mnoha internetových obchodů a obchodníků s více prodejními kanály v tuzemsku i zahraničí. Hermes Germany se zaměřuje na vnitrostátní a mezinárodní doručování balíků a v globálním měřítku zajišťuje skladování a přepravu zboží na jeho cestě ke koncovému spotřebiteli. Hermes Germany je jednou z dvanácti společností mezinárodní skupiny Hermes Group, která je součástí koncernu Otto Group. Spektrum služeb poskytovaných společnostmi vystupujícími pod značkou Hermes zahrnuje kompletní řetězec tvorby přidané hodnoty v oblasti obchodu: zásobování, zajišťování kvality, přeprava, vyřizování objednávek, balíková služba, doručování nadměrných zásilek dvoučlennými týmy a služby pro globální internetový obchod. Skupina Hermes Group zvýšila v obchodním roce 2019/20 svůj obrat na 3,5 miliardy eur. Hermes má na celém světě 15 563 zaměstnanců a je přítomen na nejdůležitějších evropských trzích v segmentu internetového obchodu. Více informací naleznete na: newsroom.hermesworld.com.

Značka Volkswagen Užitkové vozy:

"We transport success, freedom and future." Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.

*zdroj: "Parcel Shipping Index 2021", Pitney Bowes

Informace o všech aspektech značky Volkswagen Užitkové vozy a výrobního závodu v Hannoveru naleznete na:

LinkedIn:  https://www.linkedin.com/company/volkswagen-commercial-vehicles
Twitter:  http://twitter.com/VWCV_official
YouTube: https://www.youtube.com/c/vwnutzfahrzeuge/featured
Facebook: https://www.facebook.com/VolkswagenNutzfahrzeugeMeinWerk
Podcast "wetransportsuccess": https://www.radio.de/p/wetransportsuccess

Porsche Česká republika s.r.o.

Kontakt: Lenka Vaňková
Telefon: +420 775 013 338
E-Mail: lenka.vankova(kwfat)porsche.co(kwfdot)cz

www.vw-uzitkove.cz 
www.facebook.com/VolkswagenUzitkoveVozy 
www.vwn-presse.de 

Jejda!
Zdá se, že váš prohlížeč není aktuální. Možná náš web nefunguje optimálně. Většina prohlížečů (ale ne MS Internet Explorer 11 a starší) stále funguje dobře.

Doporučujeme aktualizovat webový prohlížeč!
Nejnovější verze může zajistit dobrý zážitek kdekoli na internetu.

Děkuji za vaši návštěvu a bavte se,
Váš tým Volkswagen