Menu
Zavřít

16.12.2020 Nové motory pro Transporter nabízejí nižší emise NOx i spotřebu paliva

Nově vyvinutý systém čištění výfukových plynů přesunutý blíže k motoru (MAR) pro modely T6.1. MAR a TwinDosing snižují emise NOx o více než 50 procent. Jako první bude nasazen v modelu T6.1 kombi a Multivan TDI 110 kW, všechny ostatní motorizace a varianty budou postupně následovat.

Nově zkonstruovaný systém čištění výfukových plynů, uložený v blízkosti motoru, zajistí v kombinaci s dvojitým vstřikováním AdBlue v modelech Multivan, Transporter, Caravelle a California více než 50% snížení emisí NOx (testováno ve zkušebním cyklu RDE) a v průměru o 0,5 litru na 100 kilometrů nižší spotřebu paliva.

Od 1. ledna 2021 platí pro osobní a lehké užitkové vozy v EU nová emisní norma se složitým označením EU6d-ISC-FCM, zkráceně EU 6 AP. U modelové řady Volkswagen T6.1 zahrnující nejrůznější verze, které mohou být provozovány při celkové hmotnosti soupravy až 5,3 tuny (vozidlo s plnou zátěží plus nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu), jsou technická opatření zajišťující splnění legislativních požadavků mimořádně náročná. 

U motorů řady EA288Nutz byly realizovány rozsáhlé technické změny, aby splňovaly přísnější kritéria bez negativního vlivu na provozní vlastnosti. Hlavní změnou bylo přemístění systému čištění výfukových plynů z prostoru pod podlahou do blízkosti motoru (odtud akronym MAR), kde může využívat odpadní teplo k výrazně rychlejšímu spuštění procesu přeměny oxidů dusíku. Mezi další konstrukční opatření patří nová vstřikovací soustava, nové turbodmychadlo, třífázový systém recirkulace výfukových plynů a poprvé v koncernu Volkswagen použitý systém DeNox 5.3. Druhý katalyzátor SCR se nachází pod podlahou. V důsledku větší vzdálenosti od motoru do něj vstupují chladnější výfukové plyny. Díky tomuto uspořádání pracuje v závislosti na provozních podmínkách vždy alespoň jeden katalyzátor v optimálním teplotním rozsahu, čímž je zaručeno mimořádně účinné čištění výfukových plynů. Nejvyšší možné účinnosti se tak dosahuje i při vysokém zatížení, například při jízdě s přívěsem nebo ve vysokých rychlostech na dálnici.

Transporter je prvním užitkovým vozem, který používá techniku čištění výfukových plynů, umístěnou blíže motoru, známou dosud jen z osobních vozů. Dosavadní velmi vysokou účinnost se tím podařilo ještě výrazně zvýšit, a to především v městském provozu. 

Důsledné zdokonalení systémů recirkulace výfukových plynů, které kombinují nízkotlaký a vysokotlaký okruh, přispělo k tomu, že při spalování vzniká nejnižší možné množství škodlivin. Inženýři značky Volkswagen Užitkové vozy z oddělení vývoje agregátů snížili také spotřebu paliva, a to nově koncipovanými turbodmychadly. Napříč všemi variantami pohonu a výkonovými verzemi se rozsáhlými technickými opatřeními snížila spotřeba paliva v průměru o 0,5 litru nafty na 100 kilometrů. Úspora paliva u jednotlivých modelů závisí na zvolené karoserii a druhu pohonu.

T6.1 je prvním modelem koncernu Volkswagen, v němž nalézá uplatnění systém DeNox 5.3 s nejnovější technikou katalyzátorů SCR. Jeho součástí je také systém TwinDosing, který precizně a podle potřeby vstřikuje AdBlue do výfukové soustavy na dvou místech. Současně s tím se zvětšil objem nádrže na AdBlue na 27 litrů, tedy téměř na dvojnásobek. Vzhledem k tomu, že se navzdory účinnější přeměně oxidů dusíku a dvojitému vstřikování pohybuje spotřeba AdBlue na dosavadní úrovni (díky přesnějšímu dávkování), umožňuje tato konstrukční změna mnohem delší dojezd bez doplňování.

U agregátu BiTurbo, vybaveného navíc novou vstřikovací soustavou, která pracuje s tlakem 2500 barů, se dokonce podařilo zvýšit maximální výkon ze 146 kW/199 k na 150 kW/204 k. U všech ostatních výkonových verzí motoru TDI 2,0 litru zůstává výkon po přechodu na novou generaci motorů EA288NutzMAR beze změny na hodnotách 66 kW/90 k, 81 kW/110 k a 110 kW/150 k. Na stejné úrovni zůstaly i jízdní výkony. 

V rámci modelové řady T6.1 se jako první motor s novou technologií nabízí jednotka TDI 110 kW/150 k pro osobní modely. Užitkové varianty a všechny ostatní výkonové stupně budou postupně následovat.

Značka Volkswagen Užitkové vozy:

"We transport success." Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.

Informace o všech aspektech značky Volkswagen Užitkové vozy a výrobního závodu v Hannoveru naleznete na:

Facebook: https://www.facebook.com/VolkswagenNutzfahrzeugeMeinWerk
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/volkswagen-commercial-vehicles
Twitter: http://twitter.com/VWCV_official
Podcast "wetransportsuccess": https://www.radio.de/p/wetransportsuccess

Porsche Česká republika s.r.o.

Kontakt: Lenka Vaňková
Telefon: +420 775 013 338
E-Mail: lenka.vankova(kwfat)porsche.co(kwfdot)cz

www.vw-uzitkove.cz 
www.facebook.com/VolkswagenUzitkoveVozy 
www.vwn-presse.de 

Jejda!
Zdá se, že váš prohlížeč není aktuální. Možná náš web nefunguje optimálně. Většina prohlížečů (ale ne MS Internet Explorer 11 a starší) stále funguje dobře.

Doporučujeme aktualizovat webový prohlížeč!
Nejnovější verze může zajistit dobrý zážitek kdekoli na internetu.

Děkuji za vaši návštěvu a bavte se,
Váš tým Volkswagen